maandag 28 november 2011

Week 47: Weekendje België

26-11-2011 Wandeltocht van 36 km in Diest, België

Zaterdagmorgen eerst uitgeslapen tot 07.00 uur en rond 08.00 uur vertrokken naar Diest voor een wandeling volgens het boekje van 30 km, daar aangekomen bleken het 4 lussen te zijn 11,5 – 10,5 – 10 – 4 km, dit was een meevaller van 6 km (pingping kassa) Na een kopje koffie vertrokken vanaf de parachutistenbasis  voor de eerste lus van Asdonk, het was een guur windje dat er waaide. Vertrek was dwars over het vliegveld waarna bij de splitsing het snel een mooi landschap met landbouw gebied en veel bossen was, terug op de basis stempelen en vertrekken richting Diest waar we via het begijnhof, straten, parken en militair terrein uiteindelijk via de buitenkant van Diest weer richting basis liepen. Het was intussen tijd geworden om een soepje en broodje te verorberen voor het aansterken van de innerlijke mens. Daarna vertrokken voor de lus richting Grasbos, ik heb amper 100 meter gelopen en wie kom tegen, mijn buren die net deze lus achter de rug hadden, U ziet wel ook op de tochten word ik door mijn sponsoren gecontroleerd en zo moet het ook, na een babbeltje zij naar de soep en ik een pittige lus met veel dalingen maar dan moet je ook weer omhoog, dit was een heel mooi stuk afwisselend verharde en onverharde wegen, de laatste en kleinste lus was een rondje rond het vliegveld, al bij al weer zeer de moeite waard, wel even oppassen voor landende parachutisten op het einde, ook dit was een prachtig gezicht.


27-11-2011 Wandeltocht van 25 km in Ranst, België

Bij aankomst in Ranst was het nog donker maar toen ik ingeschreven had was het licht genoeg om te vertrekken, eerst een beetje via smalle paadjes en asfaltwegen naar het buitengebied een deel had ik vorige week ook gelopen in omgekeerde richting maar dat wil de pret niet drukken het was opnieuw mooi. Op een splitsing mochten we kiezen verharde weg of natuurlijke tocht via zandweg, niet moeilijk toch, niet voor makkelijk gaan als het ook moeilijk kan, dit had ik niet willen missen dit bospad voorzien van behoorlijke gaten liep helemaal langs een groot water waar al enkele vissers hun geluk aan het beproeven waren. Wij liepen verder door het bos naar de controle in Schilde, 09.00 uur tijd voor een broodje met chocomel, enkele Belgen hadden meer zin een grote trappist, ja verschil moet er zijn. Na 10 minuten weer ingespannen en toen van Schilde richting Wijnegem waar onze volgende post zou zijn, dit stuk liep meer door de dorpen en was beduidend minder als het eerste deel, al waren er toch ook bospaden waar je door 10 cm bladeren liep te sloffen. Bij de controle in Wijnegem kaart knippen en wegwezen, ja vandaag werd er niet gestempeld maar geknipt.
We hebben eerst links van het kanaal gelopen, overgestoken en via diverse wegen weer bij het kanaal wat we toen rechts hebben gevolgd, nog even door het landbouw gebied weer naar het kanaal, bij het oversteken zag je de toren van Schilde al wat dicht bij Ranst ligt, het kanaal weer een eind links gevolgd, door nog wat straten in het dorp kwam ik weer bij het eindpunt.
Op het moment dat ik hier indraaide kwam ik Andre uit Goes tegen die op weg was naar zijn auto, hij was al om 07.15 uur aan het lopen toen was het nog echt donker maar met een wandelaar met een zaklamp in de buurt was het allemaal gelukt. Ook Andre vond het eerste stuk het mooiste, door de dorpen en langs het kanaal vond hij minder maar hij komt om te genieten en ik om en te genieten en kilometers te maken, na afscheid genomen te hebben heb ik binnen nog een heerlijk groentesoep op en toen ik daarna huiswaarts keerde heb ik vanaf dat ik buiten kwam regen gehad tot thuis, niet erg in de auto word je niet nat.


20-11-2011
WSV Olympic Deurne
Schilde
België
30
2410
26-11-2011
Wandelend Paal
Diest
België
36
2446
27-11-2011
WSV – De Ranstuilen
Ranst
België
25
2471






Tot volgende week.

De Wandelaar,
Laurène Gevers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten