zondag 6 november 2011

Week 44

De 2000 kilometers zitten erop, waarop voor mij een nieuwe uitdaging volgde, namelijk proberen om dit jaar nog de 2500 km vol te maken. Dit zal zelfs nog moeten kunnen lukken in november. Het totaal aantal kilometers in het jubileumjaar moet hiermee boven de 3000 km komen.

Dit weekend drie wandelingen gedaan met een totaal van 76 km. Op 06-11-2011 staat het sponsorbedrag van de Wandelaar op € 1436,60 bij 2352 km.

Kanjer-Guusje overleden
Maandag na het controleren of mijn kilometers op de blog geplaatst waren even naar Kanjer-Guusje.nl, dit was wel schrikken. Het 10 jarige meisje uit Kaatsheuvel was op zondag overleden na een strijd van 7 maanden.
Ik heb dit aangrijpend verhaal gevolgd dat dagelijks door haar vader met ons werd gedeeld. Guusje is een van de Kanjers welke deze ongelijke strijd verloren heeft. Een heel groot respect voor deze gezinnen. Deze Kanjers laten een grote leegte achter. Ik wens hen veel sterkte.

Verslag week 44:

04-11-2011 Wandeltocht van 21 km in Diest, België
Inschrijving aan de rand van Diest, daarna keuze uit drie lussen, eerst gekozen voor de grootste lus van 8 km die ons al zeer snel in een prachtige natuur deed belanden, de tweede lus was de Webbekom, een deel van dit gebied kan onder water gezet worden zodat niet Diest zelf onderloopt, ook deze lus was prachtig vooral langs het water en over de stadswal. Als laatste de lus gekozen door de stad Diest, hier staan zeer mooie gebouwen, ook het begijnhof is de moeite waard evenals het park, het was gewoon weer genieten. Doordat ik met mijn gedachte vaak bij het gezin in Kaatsheuvel was ontstond bij mij boosheid en het gevoel dat je zo machteloos bent, om dit van je af te zetten gaat mijn snelheid omhoog en had ik deze tocht ruim binnen 3 uur afgelegd.

05-11-2011 Wandeltocht van 25 km in Kasterlee, België
Kasterlee is een bos gebied bij uitstek daarom 90% door het bos gedwaald in Kasterlee en Lichtaart, ik kan hier lang maar ook kort over zijn, (jullie begrijpen dat het dan kort is)  het is een prachtig wandelgebied met een mooie natuur en af en toe pittige heuveltjes zoals bij de kabouterberg, 2 maal een pauze ingelast daar de inwendige mens ook voorzien moet worden anders houden we het niet vol. Na ongeveer 4 uur wandelen zat het er al weer op en konden we huiswaarts keren.

06-11-2011 Wandeltocht van 30 km in Zoersel, België
Na een vrij korte nacht op zondagmorgen naar Belgenland vertrokken voor een tocht van 30 km in Zoersel, eerst inschrijven en daarna koffie en een broodje om goed wakker te worden, ik weet het, oudere mensen moeten op tijd naar bed. Na 1 km zaten we al in de natuur welke ook weer mooi is hier, we liepen door veel lanen waar de bomen behoorlijk blad hadden laten vallen maar deze tocht hete dan ook de vallende bladerentocht, aangezien het droog was geeft dit zo’n mooi geluid als je hier doorheen sloft. Bij de eerste twee controle posten stempelen en doorlopen al was de soep en hamburgers al klaar, na nog een lus van ruim 9 km was ik wel aan soep en een broodje toe. Deze tocht was zeer gevarieerd, veel zandpaden met en zonder bladeren, akkers en weilanden waar de koeien nog liepen te grazen.
Het waaide vandaag behoorlijk zodat ik heel de tocht mijn vest aangehouden heb wat ik anders toch niet makkelijk doe, het zweet liep dan ook weer met straaltjes van mijn hoofd.
Op het einde nog snel wat gedronken en daarna op Reusel aan waar een uurtje in bad met de oogjes dicht een anders mens van me maakte.

Wordt volgend weekend vervolgd

De Wandelaar voor “Kika”
Laurène Gevers


4-11-2011
Wandelend Paal
Diest
België
21
2297
5-11-2011
Pompoenstappers
Kasterlee
België
25
2322
6-11-2011
Natuurvrienden
Zoersel
België
30
2352


Geen opmerkingen:

Een reactie posten