zondag 12 februari 2012

Week 6: Geen ijsvrij meer, maar wandelen over het ijs!

Dit weekend 1 tocht gewandeld. Op 12-02-2012 staat het sponsorbedrag van de Wandelaar op € 2214,98 bij 2784 afgelegde kilometers. Nog "slechts" 216 km tot de 3000 mijlpaal...

Verslag Heusden-Zolder (24km)

11-02-2012 Wandeltocht Heusden-Zolder, België van 24 km, 21 + 3 km extra over de teriel van de kolenmijn.
Zaterdagmorgen 07.00 uur opstaan en klaar maken voor vertrek naar Heusden-Zolder in Belgisch Limburg, bij aankomst tref ik daar Mien Schilders en Corry en Wim Baselmans uit Bladel die klaar staan om te vertrekken. Ik heb eerst ingeschreven en toen ook nog de inwendige mens een beetje verwent daar als je het kacheltje wil laten branden, je het ook zal moeten stoken.
Goed gekleed stap ik dan de vrieskou in, temperatuur op dat moment -6 graden dus is thermo onderkleding, extra shirt, vest, jas, muts en handschoenen geen overbodige luxe op dat moment.
Na enkele straten door het dorp kom ik al snel in bebost gebied dat mij naar de voet van de teriel leid, dit is de afvalberg van de kolenmijn, 3 extra kilometers wil dus zeggen 1,5 km klimmen en evenveel weer afdalen, Halverwege deze klim haal ik Mien, Corry en Wim in die hier staan te praten met enkele wandelaars welke al naar beneden gaan, ik kon het niet laten om even te vertellen dat het zo ook geen wonder is dat ze altijd zo laat thuis komen. Boven gekomen stond er toch een frisse wind toen ik van het uitzicht stond te genieten, maar beneden gekomen moest toch het vest al uit getrokken worden daar het toen al te warm werd. De tocht ging verder veel door het bos waar je dus lekker beschut kon wandelen en ook de handschoenen in mijn jaszak verdwenen, na nog wat verharde wegen waarvan er sommige wel op een ijsbaan leken kwam ik na 10 kilometer aan bij de eerste controle, hier bleek dat er toch ijspegeltjes aan mijn baard hingen dus snel naar binnen en lekker genieten van een broodje en hete chocolademelk. Toen ik wilde vertrekken kwamen de 3 Blaalse net binnen dus nog even kletsen en toen weer vertrokken met achterlating van mijn jas daar het veel te warm was en ik toch na een rondje van 10 km hier weer terug zou komen, muts en handschoenen gingen wel mee en werden ook weer even gedragen daar het toch wel even fris is als je uit zo’n warme zaal komt. Ook deze 10 km liepen we grote delen door de bossen en op het einde nog een stuk over de route die we ook bij de eerste lus afgelegd hadden en kwamen zo voor de tweede keer bij de controlepost aan voor een broodje en een hete kop tomatensoep, ja Jet weer met veel balletjes.
Bij vertrek mijn vest omgebonden en de jas weer aangedaan voor de laatste 3,5 km welke eerst over verharde wegen, via het terrein van de kolenmijnen, tussen oude en mooi gerestaureerde mijngebouwen door weer richting Heusden-Zolder ging, na afmelden en verwijderen van toen overtollige kleding weer terug naar Holland.



22-01-2012
Olat
Bladel
Nederland
41
2760
11-02-2012
Samen uit, samen thuis
Heusden-Zolder
België
24
2784



De Wandelaar
Laurène Gevers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten