maandag 21 november 2011

Verslag week 46: De wandelaar onderuit !!!

Wandeltocht van 30 km in Schilde, België

Zondagmorgen steek mijn hoofd buiten de deur en zie autoramen goed aangevroren en natuurlijk niet afgedekt dus krabben geblazen. Nadat de ramen schoon waren vertrokken richting België voor een wandeltocht van 30 km in Schilde, op het moment dat ik binnen stap bij de inschrijving hoor ik hoi Lau, Mien uit Bladel liep net naar buiten met twee wandelmaten. Inschrijven, stikkers plakken op controlekaart, route bekijken en daar gaan we de frisse morgen in. Na een paar kilometers kreeg ik Mien en haar collega wandelaars in het vizier, op het moment dat ik langszij kwam een tijdje samen lopen kletsen en toen mijn tempo weer verhoogd tot rond de 6.7 km per uur, ik had er zin in mag ik wel zeggen, na een klein uurtje bij de eerste controle stempelen en wegwezen.
Onderweg was het weer genieten afwisselend landbouwwegen en bospaden welke vaak langs waterlopen liepen, prachtig, ja daar komt hij weer aan met zijn mooie natuur, eigenlijk moeten jullie eens meelopen zodat je het ook zelf kan waarnemen, deze uitnodiging geld voor iedereen.
Bij de tweede pauze aangekomen buiten op het terras in het zonnetje snel een warme chocolademelk met een krentenbol naar binnen gewerkt en daarna weer verder door het bos, langs de snelweg (niet storend) weilanden en nog meer bos, nog  een extra lus lopen van 6 km om aan de dertig te kunnen komen, op deze lus 3 wandelaars gepasseerd, hier is het altijd vrij rustig en zie je vaak dezelfde wandelaars.
Aangezien dat op delen van de wandelroute ook het parcours liep van een mountainbiketocht was het op de smallere bospaden geven en nemen en moest er dikwijls uitgeweken worden, dus U kunt het al raden, ik wijk netjes uit voor 2 fietsers en kijk terwijl ik terug op het smalle ga lopen nog een keer om of er nog meer komen knal met men tenen tegen een kleine wortel en bam daar lag ik languit in het zand, de schade bleef beperkt tot een vuile broek een geschaafde hand en twee zere vingers, maar dat mag de pret niet drukken gewoon doorgaan.
Aangekomen bij de derde rustpost een lekkere kop tomatensoep met brood genomen, even zitten en daarna op weg voor de laatste 6 km. Buiten ontmoete ik twee wandelaars van de wandelende krabben die ik voor de controle ingehaald had en we raakte aan de praat doordat een van hen vroeg of ik veel liep daar hij zag dat het zo soepel ging (had de valpartij niet gezien), samen zijn we verder gelopen waarna we een echte wandelaar inhaalde, 81 jaar oud, ruim 158.000 km op de teller en 296 maal de 100 km op zijn naam waarvan alleen dit jaar al 7 stuks.
Daar het een clubgenoot was van de beide wandelaars waarmee ik samen liep zijn we met vieren naar het eindpunt gelopen en hebben ons de laatste kilometers kostelijk vermaakt met de verhalen van Jan.
Een beetje lang verslag maar ook dit ging vanzelf vandaag.


13-11-2011
De Ravelse Wandelaars
Weelde
België
28
2380
20-11-2011
WSV Olympic Deurne
Schilde
België
30
2410



De 2000 kilometers zitten erop, waarop voor mij een nieuwe uitdaging volgde: dit jaar nog de 2500 km volmaken. Dit zal -als alles goed gaat- in het eerste weekend van december gaan gebeuren te Ravels in België. Het totaal aantal kilometers in het jubileumjaar moet hiermee boven de 3000 km komen.

Het sponsorbedrag van de Wandelaar staat nu op € 1446,75 bij een kilometerstand van 2410 km.

Tot volgende week.

De Wandelaar,
Laurène Gevers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten