maandag 15 augustus 2011

Dodentocht overleefd!

Samen met nog 2 nieuwe sponsoren staat het bedrag bij 2000 km op 1085.00 Euro
Totale gewandelde kilometers na week 32 is 1433.
 
Datum
Wandelvereniging
Plaats
Land
Gewandeld
Totaal km. Afgelegd
12/13-8-2011
Kadee Bornem
Bornem
België
100
1413
14-8-2011
De Kampse wandelaars
Leopoldsburg
België
20
1433



  Week 32, weekend van de 100 km dodentocht in Bornem en ja, Lau was erbij.
Appeltje/eitje volgens sommigen, oftewel volgens de Belgen 20 uur doorstappen en gij bent er mee klaar. Nou dat ligt misschien toch ietsje anders, vandaar dit verslag.

17.30 uur vrijdag: thuis vertrokken richting Bornem.
Het inschrijven verliep vlot. Daarna de bagage voor onderweg ingeleverd maar dat viel tegen. Na 20 minuten op dezelfde plaats gestaan te hebben, komt er een medewerker naar buiten melden dat de server plat lag. Op de geplande vertrektijd van de mars (21.00 uur) stond ik samen met enkele honderden nog in de rij. Uiteindelijk werkte de computer weer. Tas ingeleverd en vertrokken.
21.30 uur: regencape aan
22.42 uur: eerste pauze op 7.4 km, snel iets eten en drinken, gelukkig kon de cape terug uit.
00.35 uur zaterdag: op 17.3 km een sportdrankje met een yogurtbroodje.
01.56 uur: op 24.4 km voor de eerste keer even zitten met een hapje en een drankje. Ook sokken wisselen en wat zien we daar, ja hoor een blaar. Snel doorprikken, afplakken en weer door.
03.28 uur: op 30.4 km weer een hapje en drankje en water aanvullen.
05.12 uur: op 39.3 km weer iets lekkers genomen, sokken wisselen en verder onder de paraplu want het regent weer.
07.24 uur: op 49.5 km tassenpost. Mezelf opfrissen, droge kleren aan, weer eten en op naar het 50 km punt.
08.57 uur: op 56.8 km een doorlooppost dus hapje, drankje, wegwezen.
10.42 uur: op 65.0 km weer schone sokken aan, hapje en drankje en even de benen laten rusten.
11.40 uur: 70.4 km - het word eentonig met weer een hapje en een drankje en gaan met die banaan.
12.29 uur: op 74.6 km geen droog plekje te bekennen om even te rusten, alle overdekte zitplaatsen ingenomen door volgers dus iets snoepen en dan maar verder lopen.
13.42 uur: op 80.3 km wat fruit naar binnen gewerkt, daarna binnen een plaatsje gevonden achter een grote plant, schoenen en sokken uit, heuptas onder mijn hoofd en voor de eerste keer liggen. Na bijna tien minuten geslapen als een ro(os)je (wat was dat heerlijk), weer fit verder.
14.56 uur: 84.3 km - wat moet je anders dan weer eten en drinken en doorgaan... Nog even...
15.51 uur: 89.3 km - ik heb nog een paar schone sokken dus wissel ik die nog even voordat ik alsnog mijn voeten kapot loop op de laatste 10 km (zou niet de eerste keer zijn). Ook kijken of er nog iets de bikken valt en dan gaan we de dijk op naar de laatste post. Voor het eerst echt 5 km met iemand samengelopen die een hekel had aan de lange dijk.
16.49 uur: op 94.2 km ik had wel genoeg gegeten en gedronken dus maar meteen doorgelopen voor de laatste kilometers.
17.46 uur: 100 km volbracht zonder kleerscheuren! Afmelden, wandelboekje stempelen, bagage ophalen, dan naar het station waar de bussen staan voor naar de parkeerplaats.
Bij de auto omkleden, nog meer vieze en natte kleding voor Jetje, wat zal die weer blij zijn als ik thuis kom. Mezelf even tijd gunnen om bij te komen, even mijn ogen toe en daarna op weg naar huis.
21.15 uur: zaterdagavond en we zijn weer thuis. Na een goed bad en een lekkere massage door mijn Jet vallen de ogen vanzelf dicht.
Taak volbracht!
Totaal waren er 10.507 wandelaars gestart, 58% heeft de 100 km uitgelopen.

Zondagmorgen werd ik om 05.00 uur wakker. Het regent dus omdraaien en ogen dicht.
Om 06.00 uur weer wakker. Na een tijdje te liggen draaien, opgestaan, boterhammetje gemaakt, nog eens naar het weer gekeken en... Wat doe je op een zondagmorgen, ook al regent het?  Ja hoor, ik heb in België nog een wandeling gemaakt van 20 km wat mijn spieren alleen maar ten goede kwam.

Een druk weekend en nu een beetje vermoeiend, maar je moet iets over hebben voor het goede doel. Ik mag mijn sponsoren toch niet teleurstellen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten