maandag 19 september 2011

Bijna 2000 !!!

Kika wandelverslag week 37

Nog 82 km te gaan tot de 2000. Volgend weekend zondag 25-9-2011 gaan we over de 2000 km in Borkel en Schaft (Nederland) !!!
Deze week heb ik 2 tochten gewandeld, tesamen 105 km. In totaal al 1918 km gewandeld.

Weer enkele sponsors erbij waardoor het sponsorbedrag bij 2000 km op 1165,00 euro staat. Dank je wel mijn beste sponsors!
Vrijdagmiddag was ik met Jet aan de praat hoe ik de kilometers tot de 2000 ga overbruggen. Ik zeg "Als je het goed vindt, ga ik vanavond naar Bergeijk voor de Kennedymars van 80 km". Het antwoord: "Van mij mag het, bel je maatje en kijk of ze meegaat."
Dus mijn lange-afstandmaatje, Jeanne Beerens opgebeld en ik zeg "Ga je mee naar Bergeijk? " waarop ze vraagt "Bedoel je morgen voor de 40 km?". Ik zeg "Nee vanavond voor de 80 km". In eerste instantie zei ze nee maar na overleg met het thuisfront kreeg ik een telefoontje dat ze wel mee wou lopen.
Na wat kleren in de tas gedaan te hebben, alles klaargemaakt voor de tocht en nog even gerust, zijn we om 21.00 uur naar Bergeijk vertrokken. Hier troffen we direct enkele bekenden die dezelfde kwaal hebben als wij (lopen).

Vertrokken om 22.00 uur. Na eerst een rondje Bergeijk op weg naar Riethoven. Op weg hiernaartoe is Ilona, een jonge dame uit Bergeijk, bij ons aangesloten, daar ze anders alleen moest lopen. Na de pauze in Riethoven op naar de post Hoogeloon en dan via Hapert en Eersel terug naar de hoofdpost in Bergeijk, 40 km geklaard. Ilona werd vanaf hier vergezeld door vader maar we besloten toch om met z’n  vieren verder te gaan. Met hoe meer, hoe gezelliger.

Halverwege de inwendige mens versterkt, voetjes geïnspecteerd en we konden er weer tegenaan. Dan ging het via Riethoven en Steensel naar de post in Knegsel waar mijn zus Anny ons al stond op te wachten. Ilona moest even naar de EHBO voor controle van haar hakken en Jeanne legde even haar hoofd op tafel omdat ze moe was. Verder zoals onderhand bekend, een natje en droogje nog wat babbelen en daarna weer vertrokken. Op de weg naar Duizel troffen we Jet en Jo die ons verder zouden volgen. Op naar de bananenpost in Hapert, daar schoenen uit en voeten even luchten en een praatje gemaakt met kennissen die de 40 km aan het lopen waren. Hierna de volgende trip via de Cartier heide naar de Weebosch waar we nog steeds samen aankwamen. Een langere pauze genomen voordat we aan de laatste 10 km begonnen. (Laatste loodjes wegen het zwaarst) In Bergeijk stonden leden van onze families ons op te wachten met een boeketje of Kika bloemetje (geld i.p.v. bloemen). Jullie weten hoe ik er inmiddels over denk, elke euro voor Kika is er één.
Na nog wat napraten konden we weer moe maar voldaan naar huis.

Zondagmorgen uitgeslapen tot 07.00 uur, opgestaan, spulletjes gepakt en daarna in België nog een tocht gelopen van 25 km. Hier nog samen gelopen met bekenden uit Bladel en Reusel plus een medewandelaar van de 80 in Bergeijk. Dus jullie zien wel, ik ben niet enige “gek” :-)


Datum
Wandelvereniging
Plaats
Land
Gewandeld
Totaal km. Afgelegd
16/17-9-2011
Kennedymars Bergeijk
Bergeijk
Nederland
80
1893
18-11-2011
Bravostappers
Zittaart
België
25
1918

Geen opmerkingen:

Een reactie posten