woensdag 14 september 2011

Na een weekje "rust", weer verder.

In het weekend van 3 en 4 september hebben we een uitje naar Barcelona gehad. We hebben dat weekend wel veel gewandeld maar geen kilometers die ik voor Kika mag noteren.

Dus hierbij het wandelverslag van week 36:
-          4 wandelingen volbracht met een totaal van 137 km
-          1 nieuwe sponsor erbij, totaal bedrag bij behalen van de 2000 km is hierdoor 1135,00 Euro

Dinsdag 6/9: 18 km in Olen, België. Lekker weertje en droog tot dat ik weer thuis was.

Woensdag 7/9: 18 km in Peer, België. Ook hier was het droog al had het wel de nacht vooraf behoorlijk geregend. Op verschillende plaatsen geweest die ik nog nooit bewandeld had.

Donderdag 8/9: 21 km in Tessenderlo, natuurlijk ook weer in België. Thuis vertrokken toen het droog was, onderweg er naar toe krijg ik regen en zo ben ik ook met regen aan de wandeling begonnen. Na 20 minuten was het droog en dit is de hele tocht zo gebleven tot ik weer bij de auto was. Geluk hoort er nou eenmaal bij.

Zaterdag 10/zondag 11 september:  80 km van de Langstraat in Waalwijk, eindelijk weer in Nederland.
Zaterdag om 18.30 uur vertrokken, 2 wandelmaten opgehaald in Bladel en daarna richting Waalwijk.
Eerst de controlechip opgehaald en aan de schoen bevestigd, de tas ingeleverd, daarna samen nog wat gedronken en gewacht tot 21.00 uur voor het vertrek.
Cor ging voor de snelheid en Jeanne en ik voor het uitlopen.
We hadden een voorspoedig vertrek, al werd de hemel verlicht door bliksem wat af en toe spectaculaire beelden gaf. Gelukkig was dit onweer zo ver weg dat wij de donder nog niet hoorden. Na een rondje gelopen te hebben met een buitje van 10 minuten en wij bij het stadion af wilde slaan om de polder in te gaan, werden we staande gehouden door de politie met de mededeling dat er tijdelijk een code oranje gegeven werd voor dit gebied. Elders was er zwaar weer met regen en hagel zoals wij later hoorden vertellen. Na 10 minuten werd deze code opgeheven en konden we weer verder met de mededeling dat het noodweer aan de andere kant van de maas gebleven was. Dus op naar het eerste rustpunt op 24,5 km.
In totaal waren er 16 doorloopposten (hapje en drankje) en vier rustpunten met E.H.B.O. en verzorging.
Aankomst om 1.31 uur bij rustpunt 1:  na wat eten en drinken en mezelf omgekleed te hebben, konden we weer de nacht in. Het was wel wat koeler geworden en een licht briesje zorgde voor afkoeling.
Op naar rustpunt 2 op 38.2 km: Hier arriveerden we om 4.24 uur voor ons natje en droogje en konden we rustig 20 min. zitten.
Buiten gekomen was het lekker koel. Ik vond het aangenaam maar mijn maatje vond het gewoon koud (ja, een vrouw J).
Stappen naar rustpunt 3 op  51.5 km: Hier aangekomen om 7.11 uur. Weer eten en drinken, de voeten even inspecteren (zagen er goed uit) en voorzien van andere kousen. Nog even dommelen tegen de muur tot Jeanne ook weer reisvaardig was en gaan met die banaan of zoals Jet zou zeggen LOPEN  KRENG.
Op weg naar rustpunt 4. Mijn maatje kwijtgeraakt door een sanitaire stop dus overschakelen naar mijn vast tempo voor deze dag en rustig naar de pauze op 67,1 km waar ik om 10.18 uur aankwam.
Hier hoorde ik achter me “hé Reusel ook hier!”. Een buurtgenoot, Thea Kokken die haar man volgde. Binnen na weer een kop thee met een broodje, wisseling van sokken vanwege de warme voetjes,  de heuptas om en klaar om te vertrekken. Daar komt Jeanne binnen, even een praatje gemaakt en besloten om apart verder te gaan voor de laatste etappe.
De laatste 13 km op een voor mij rustig tempo in ruim 2  uur afgelegd.
Dus om 12.47 uur over de finish als nummer 764 van de 2552 gestarte deelnemers, waarvan er uiteindelijk 2019 tijdig de eindstreep haalden. Toch niet slecht hé?!
Na even wachten op Jeanne en links en rechts een praatje, gingen we op weg naar huis voor een heerlijk bad en een paar uurtjes slaap.
Het was weer een geweldige tocht en een vruchtbare week voor Kika.

Nog een kleine 200 km te gaan voor de 2000 km, maar we gaan door voor de 2500 km wat ook onze eerste planning was.

Groetjes Jet & Laurène

 
Datum
Wandelvereniging
Plaats
Land
Gewandeld
Totaal km. Afgelegd
6-9-2011
Gedoviba
Olen
België
18
1694
7-9-2011
Wandel mee Breughel
Peer
België
18
1712
8-9-2011
WSV Blijf Jong
Tessenderlo
België
21
1733
10/11-9-2011
80 van Langstraat
Waalwijk
Nederland
80
1813

Geen opmerkingen:

Een reactie posten