dinsdag 6 maart 2012

Week 9: Yes, 3000 km overschreden

Dit weekend 2 tochten gewandeld met een totaal van 51 km. Op 04-03-2012 staat het sponsorbedrag van de Wandelaar op € 2326,17 bij 3003 afgelegde kilometers. Twee nieuwe sponsors hebben zich gemeld, hiervoor onze dank

03-03-2012 wandeltocht Munsterbilzen, België van 30 km.
Zaterdagmorgen weer 05.00 uur opstaan, aankleden, voeten goed poederen, pilletjes innemen, krentenbol eten en we zij klaar voor vertrek naar, U raad het al, het Belgenland hoe kan het anders.
Van de 90 wandelingen zijn er 2 in Luxenburg, 17 in Nederland en 71 in België gewandeld, het gemiddelde is momenteel 33 km per wandeling, dit zomaar even tussendoor.
Onderweg in Leopoldsburg stonden de jongelui nog in de kroeg of zwierden dronken over de straat of in de frituur die was ook nog open.
06.45 uur aankomst bij de startplaats, blij dat ik het gehaald heb met dank aan Jet die vergeten was te tanken, inschrijven en kijken wat er te lopen is, lus van 19, lus van 7 en lus van 4 is totaal 30 km i.p.v. de aangegeven 27, meevallertje.
Rustig vertrokken met op de achtergrond de fluitende vogels, eerst de langste afstand genomen, het ging over verharde wegen en nog meer over verharde wegen en na 7 km had ik nog geen 500 meter zandpad gehad, dat viel mij wel tegen in deze streek, na bij de controle een sanitaire stop gemaakt te hebben en weer aangevuld met een kopje koffie weer vertrokken voor nog meer verharde wegen, deze complete afstand ging door woonwijken en over industrieterreinen maar niet door mooie landschappen zoals ik over het algemeen in deze streek gewend ben, maar je kan niet alles hebben, het laatste stuk van deze lus had wel een paar zandpaden al waren die ook nog verhard met grind. Terug op de grote controlepost een kopje chocolademelk met weer een lekkere boterham met Kip-Kap (zult voor de Hollanders) genomen, weet niet of mijn huisarts dit wel zo gezond vind maar een mens mag toch wel eens zondigen, en toen weer vertrokken voor de lus van 7 km., deze was meer in de bossen en tussen de velden en zowaar voor het derde deel zandpad, terug bij controle meteen doorgelopen voor de laatste 4 km welke weer helemaal over verharde wegen ging daar die ook voor rolstoelers toegankelijk was. Indien ik dit vooraf geweten had zou ik deze tocht misschien niet gelopen hebben maar hij heeft wel 30 kilometer opgebracht. Om 12.00 uur ben ik vertrokken richting Lommel.


03-03-2012 Wandeltocht Lommel, België van 21 km
Na ongeveer 50 km huiswaarts rijden aankomst Lommel voor mijn tweede wandeling vandaag, parkeren geen probleem daar de eerste wandelaars nu al huiswaarts keren, bij inschrijving zag ik dat deze tocht 21 kilometer was dus zou ik vandaag al over de 3000 km gaan. Eerst even lunchen, een warme choco en een pannenkoek besteld, je besteld er een en krijgt er twee. Langs mij zat een madam van ruim 75 jaar waarvan de man wandelen was maar zij af en toe wel eens een wandelingetje maakte met haar vriendin maar aan mij bekende dat ze eigenlijk wel een beetje te lui was om gaan te wandelen.
Nadat alles verorberd was vertrokken om de 3000 km vol te maken, na 100 meter rechtsaf slaan en direct het bos in, vanuit dit bos de weg Mol – Lommel overgestoken en op een heideveld beland, langs Farm-frites, genietend van de zachte ondergrond via allerlei bospaden naar de eerste controlepost, hier mijn waterflesje bijvullen, stempelen en meteen doorgelopen voor de volgende 8 km. Even door een woonwijk en daarna weer het bos in, aangezien ik deze wandeling al vaker gelopen had wist ik wel wat mij te wachten stond, een zeer mooie natuur, afwisselend bos, heide en zandvlaktes waarmee bedoeld stuifzand ofwel in de volksmond klapzand genoemd, dit is zwaar maar ik hou ondanks mijn leeftijd wel van een uurtje in de zandbak spelen. Het was buiten het gekwetter van de vogeltjes stil op deze lus, ben vier wandelaars gepasseerd en enkele mensen die aan een waterplas zaten te genieten van het zachte weer. Zo kwam ik al genietend weer via een woonwijk bij de controlepost voor een warme choco en mijn laatste krentenbol, aangezien het intussen bijna half vier was waren ze al druk aan het opruimen, nog even met een paar mensen van de organisatie staan praten en een compliment gemaakt over het prachtige parcours dat weer uitgezet was en weer vertrokken voor de laatste kilometers door een prachtige natuur. Om vier uur volgens afspraak Jet gebeld daar ik toen de 3000 kilometer passeerde en wij dit moment toch samen wilde beleven al was het op afstand, na even gebabbeld te hebben heb ik de laatste kilometers nog afgelegd en ben moe maar voldaan huiswaarts gekeerd.
Op de tocht in Lommel heb ik met volle teugen kunnen genieten en daardoor komt de tocht eerder op de dag gewandeld welke in verhouding dan behoorlijk saai  was op de achtergrond.

04-03-2012 Niet gewandeld
Zondagmorgen besloten om maar niet gaan te wandelen daar ik in de nacht wakker geworden was met een barstende hoofdpijn welke ook na het innemen van een pilletje nog niet wilde zakken, al geloof ik niet dat het aan de verjaardag van mijn buurvrouw lag van gisteravond daar thee en water toch geen kater veroorzaken volgens mij.

Volgende week nieuwe kansen.


De Wandelaar
Laurène Gevers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten