dinsdag 10 januari 2012

Week 1/2012: Een nieuw jaar en nog 3 maanden te gaan!

Dit weekend 2 wandelingen gemaakt en in totaal 50 km afgelegd. Hierdoor staat op 8-1-2012 het sponsorbedrag van de Wandelaar op € 2107,55 bij 2590 afgelegde kilometers. Dit dankzij weer een nieuwe sponsor en een bestaande sponsor die zijn sponsorbedrag verhoogd heeft.

7-1-2012  Wandeltocht van 30 km in Poederlee, België

Zaterdagmorgen na mijn ontbijtje van huis vertrokken toen het licht begon te worden voor een tocht van 30 km in België, en ja hoor bij vertrek miezerig weertje, aangekomen in Poederlee inschrijven en meteen vertrekken, even getwijfeld of ik mijn cape aan zou doen of toch maar even afwachten, och van een beetje water smelt een wandelaar niet dus lekker in mijn vest lopen.
Vrij snel kwam ik bij een bosrand en draaide het bospad op, hier was het niet al te droog maar dit was ook niet te verwachten na al het water wat er de afgelopen dagen uit de hemel gevallen was, verder viel het weer mee daar het opgehouden was met regenen en zowaar de zon zich liet zien, door de wind wel fris maar toch heerlijk wandelweer. Aangekomen bij de eerste controlepost gauw stempelen en verderlopen daar het nog te vroeg was voor koffie, na diverse omzwervingen langs velden en door bossen met de nodige hindernissen aangekomen bij post 2, hier had ik mij getrakteerd op een Belgische koek met koffie, dat doet een mens goed. Vertrokken voor de extra lus van 9 km, na 100 m links afslaan en dan tussen twee weilanden door waar ik alleen maar water zag maar geen pad, door de weilanden was geen optie omdat het daar niet beter was dus voetje voor voetje door het water en kijken dat het niet over de schoenrand zou lopen, dit pad was echt bar en boos maar toch goed verlopen en geen natte sokken over gehouden. Na 1.30 uur weer bij de controlepost gestempeld en op naar post 4 waar de soep met brood al op mij wachtte. Op de laatste 4.5 km even met Jet gebeld voor overleg daar ik nog door wilde rijden naar Antwerpen waar nog een tocht van 20 km. op mij lag te wachten, goedkeuring ontvangen van het thuisfront en dus na afmelden richting Antwerpen.


7-1-2012 Wandeltocht van 20 km in Antwerpen, België

Inschrijving voor de stadstocht lag echt in de stad zelf, dus dat werd zoeken naar een parkeerplaats, na een rondje gereden te hebben had ik een plaatsje gevonden binnen 300 meter van de inschrijving, dat noemen wij boffen. Vanaf de inschrijving waren er drie lussen uitgezet met telkens de controlepost op de Amerikalei, sluiting voor deze tocht was 23.00 uur.
Eerste lus van ruim 4 km liep door veel kleinere straten waar zeer mooie geveltjes te zien waren, De BELL-toren, St. Michielkerk, justitiepaleis, waterpoort, gedempte zuiderdokken, Museum Hedendaagse Kunst en Zuiderpershuis terug naar de start voor een stempel en een drankje.
Tweede lus van ruim 7 km ging langs de nationale Bank, de plantentuin, stadsschouwburg, Rubenshuis, door de modestraat, KBC toren, Beeld Bond Zonder Naam – stripmuur Jommeke richting het begijnhof dan naar Centraal Station, diamantwijk, Joods gebedshuis en oorlogsmonument naar gerechtsgebouw/Hof van assisen terug naar start.
Stempel halen en vertrekken voor de laatste lus van bijna 9 km.
Daar gingen weer dezelfde kant op als bij lus 2 tot aan splitsing en dan weer kriskras door allerlei straatjes en steegjes langs standbeelden van Gerard Walschap, Willem Elsschot, museum Maagdenhuis en Mayer van den Bergh, het beeld van Teun de Eierboer, de kathedraal, het stadhuis – Brabo - gildehuizen op naar de Stoelstraat met haar trapgevels en houten gevel, werkelijk een prachtig gezicht. Ik heb meer omhoog lopen kijken dan waar ik liep, ook Villa Tonto de Red Lights in de Verversrui werden niet overgeslagen, ik dacht hier nog, wat worden hier toch veel bikini’s geshowd op levende etalagepoppen maar volgens ingewijde had het een andere betekenis. (Boer in de city zeggen ze dan)
Vraagt een Belse madam aan haar man “He Sjef wacht es effe”, waarop haar man vraagt ”allee, wilde gij doar noar binne misschien”, Ik wil wel eens weten hoe het er doar uitziet zegt zij, waarop het hele groepje rechtsomkeer maakt en terug de straat in gaat. (resultaat onbekend)
Via het zeemanshuis en godshuizen lopen we over de kade (Willemdok) naar de M.A.S. welke open was tot 22.00 uur en er vanaf de tiende verdieping een prachtig uitzicht was over de verlichte stad en kades. Vanaf de M.A.S. vervolgen we de weg naar de wandelpromenade waar een ijsbaan was aangelegd en verschillende markt en eetkramen waren opgesteld. Een wafel uit de hand smaakte wel. IN DE Pelgrimstraat moest je bij nr. 6 rechtsaf, hier moest ik wel twee keer kijken daar ik dacht bij mensen binnen te lopen maar door diverse zeer kleine steegjes (Vlaaikensgang) kwam ik weer in de normale straat uit.
Na nog via de St Andrieskerk, politiegebouw Oudaan en de gevangenis naar het monument van de Schelde, dan terug naar de controlepost voor mijn laatste stempel.
Hier nog een lekkere pannenkoek met een warme choco verorberd en toen naar de auto waar ik 7 minuten voor het verstrijken van mijn parkeerkaart instapte, net op tijd daar de parkeerwachters al in de straat aan het controleren waren.

Ja, beste lezers dit was een hele mooie maar vermoeiende tocht door steegjes, winkelstraten en over pleinen, met al die op en afstapjes en de trappen die gelopen moesten worden, ik had het niet willen missen en vond het jammer dat Jet er niet bij was, maar dit doen we samen een keer op ons gemak over na mijn Kika avontuur.

Hier nog even de gelopen kilometers sinds kerst op een rijtje:


25-12-2011
Wandelen mee Breughel
Kaulille
België
19
2490
26-12-2011
Voetje voor voetje
Dommelen
Nederland
30
2520
31-12-2011
Anjertrippers
Hechtel
België
20
2540
7-1-2012
Herentalse wandelver.
Poederlee
België
30
2570
7-1-2012
Aktivia P.C. Antwerpen
Antwerpen
België
20
2590





Dit was weer
Gegroet, De Wandelaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten