dinsdag 18 oktober 2011

Tussenstand week 41: 2172km en € 1290,10

Dit weekend twee wandelingen gedaan met een totaal van 71 km.

15-10-2011 Wandeltocht van 30 km in Rillaar.
Lekker vroeg uit de veren maar door diverse omleidingen was het toch al licht toen ik aan deze wandeling begon.
Een zeer afwisselende tocht met in het begin nog de laaghangende mist boven de beekjes en waterlopen waardoor je aan de rechterkant een mooi uitzicht had en aan de linkerkant mist, het hoogte punt van de tocht was wel  de Rillaarse heuvels maar vooral het deel door en om Aarschot met zijn hoogte verschil was een uitschieter. Deze tocht had ik nog nooit gelopen uitgezonderd een stukje door Aarschot maar de rest was helemaal nieuw voor me. Bij de derde rust ontmoete ik Mien Schilders uit Bladel nog, een collega wandelaar en sponsor van het goede doel. Door de hoogte verschillen en de snelheid was het een pittig tochtje.

16-10-2011 Wandeltocht van 41 km in Paal.
Te laat uit bed, te laat weg en dus ook te laat begonnen aan de wandeling maar kon nog wel inschrijven voor de 42 km tocht, deze tocht bestond na de eerste rust uit 2 lussen waardoor je driemaal op dezelfde post uitkwam waar verschillende bekende van Wandelend Paal aan het helpen waren, dus tijden het eten van een soepje wel even een praatje gemaakt. De tocht was heel gevarieerd, bossen, weiden en akkers wisselde af met doorsteken door een dorp, ook hier is het niet vlak dus ik had het weer wel naar mijn zin zeker op de zeer mooie bospaden, af en toe nog wel een modderpoel maar dat ben je snel vergeten als je geniet. Bij de vierde post even zitten kletsen met een paar Belgen onder het genot van een warme choco en een STUK appelgebak, ja stuk, volgens mij was het 1/6 vla die ik kreeg van de dame. (zie ik er zo slecht uit?) Na deze post al weer snel de bossen in waar ik nog twee extra splitsingen kreeg om aan de 41 km te kunnen komen, waardoor ik sommige mensen wel drie keer voorbij gelopen ben. Op het einde benieuwd hoeveel wandelaars er ingeschreven hadden, dit waren er bijna 3000, het moesten er wel veel zijn daar het op de korte afstanden behoorlijk druk was maar op de lange lussen heb je daar geen last van omdat de meeste wandelaars niet boven de 20 km lopen in België.
Mensen het is me het dagje wel geweest dus ga ik er mee stoppen, tot volgende week.

De Wandelaar

15-10-2011
WCS Langdorp
Rillaar
België
30
2131
16-10-2011
Wandelend Paal
Paal
België
41
2172

Geen opmerkingen:

Een reactie posten